Benieuwd naar al jouw concurrenten in Google Shopping? Onze tool laat in één overzicht al jouw concurrenten zien. Je krijgt direct de overlap te zien tussen jouw productaanbod en die van al jouw concurrenten in Google Shopping. Bij elke concurrent tonen wij met welke producten de concurrent goedkoper of duurder is. Je kunt op alle mogelijke manieren filteren: op merk, categorie, EAN, één of meerdere concurrenten, inclusief of exclusief verzendkosten, aantal concurrenten, producten zonder concurrentie, prijsverschil ten opzichte van de goedkoopste aanbieder, prijsverschil ten opzichte van de een-na-goedkoopste, etc.
De Bigshopper price monitoring tool is zeer geschikt voor online marketeers. Exporteer eenvoudig prijslabels (productsets) naar Google Ads. Daarmee kun je prestaties van producten in bestaande campagnes analyseren op prijs: “duurste”, “duurste samen met andere concurrenten”, “goedkoopste”, “gelijke prijs met alle andere concurrenten”, etc. Het is zelfs mogelijk jouw campagnes te splitsen op deze productsets. De data uit de monitoring tool kan geëxporteerd worden (CSV of XLSX). Het is tevens mogelijk om een feed te genereren (XML of JSON-LD). Die kan als aanvullende feed geïmporteerd worden om daarmee een bestaande Google Shopping feed te verrijken met custom labels.
De price monitoring tool is beschikbaar in alle landen van Europa waar Google Shopping beschikbaar is. De data spideren wij zelf vanuit Google Shopping op basis van het kenmerk GTIN. Dat is in veel gevallen het EAN nummer. Wij kunnen alleen producten monitoren waarbij een geldige GTIN is meegegeven. Dit zorgt dat de data schoon blijft en wij echt appels met appels vergelijken.
Maak direct een keuze uit één van de onderstaande pakketten. Bestaande klanten kunnen onderstaande pakketten activeren in het dashboard.
Voor alle pakketten geldt dat bij een upgrade van het huidige pakket naar een hoger pakket, dit direct wordt doorgevoerd. Kosten worden dan naar rato berekend. Indien een downgrade naar een lager pakket wordt uitgevoerd, gaat dit pas in vanaf de 1e van de volgende kalendermaand.
Indien het abonnement wordt stopgezet en op een later moment weer wordt geactiveerd, gelden opnieuw aansluitkosten.
Wij rekenen het aantal producten (EAN nummers) terug naar credits. Eén credit is één product één keer ophalen vanuit Google Shopping. Daarbij geldt voor elke maand dat het aantal credits gelijk is aan het aantal producten vermenigvuldigd met 31 dagen. Bij basic pakketten geldt dat bij een overschrijding van het aantal te updaten producten van meer dan 20% boven jouw pakket, wij niet alle geselecteerde producten updaten. Bij professional en premium pakketten geldt deze daglimiet niet. Mocht je structureel meer producten crawlen dan jouw pakket, zal de price monitoring tool nadat de credits verbruikt zijn voor die maand geen data meer ophalen. Credits zijn niet overdraagbaar en kunnen alleen in de maand waarop ze zijn afgenomen gebruikt worden. De prijzen worden door ons één keer per dag gespiderd. De exacte tijd kunt je in het productoverzicht bij het specifieke product vinden.
Indien jouw feed/API connectie met Bigshopper niet werkt, kunnen wij jouw producten niet ophalen en werkt de price monitoring tool niet. Jij bent zelf verantwoordelijk voor een werkende feed.
Het is alleen mogelijk om gebruik te maken van de price monitoring tool, indien jij aangesloten en klant bent bij Bigshopper.
Neem direct contact met ons op:
050 211 26 09
Vul ons contactformulier in en wij nemen persoonlijk contact op.