Royal Scottish National Orchestra Symphony 1 (CD)
Uitgelicht
|
30,58
22,45 |
Naar shop
|
|
25,44 |
Naar shop
|
Beschrijving
Bol Partner
Het album Dvořák: Symphony No. 1 uitgevoerd door het Royal Scottish National Orchestra onder leiding van Neeme Järvi verscheen als cd in 1988. Dit orkest legt de kern van Dvořáks vroege orkestrale stijl prachtig bloot met een energieke en transparante interpretatie. De symfonie in c klein, bekend als "The Bells of Zlonice", behoort tot de klassieke muziektraditie van de vroege romantiek, waarin de invloeden van Beethoven en Mendelssohn nog duidelijk hoorbaar zijn. De uitvoering op deze cd kenmerkt zich door rijke orkestratie, dynamische contrasten en een voelbare affiniteit van de solisten en dirigent met de Boheemse muzikale taal. Antonín Dvořák, de componist, schreef deze symfonie in zijn twintiger jaren. Het werk is bijzonder omdat het lange tijd verloren werd gewaand en pas decennia na compositie zijn première beleefde. De interpretatie door Neeme Järvi en het Schotse orkest geeft de symfonie een energieke, heldere klank met oog voor detail en nuance, waardoor zowel de licht pastorale als de meer dramatische passages tot hun recht komen. Dit album is een aanzienlijke bijdrage aan de discografie van Dvořák en is een aantrekkelijke kennismaking met de romantische Boheemse symfonische traditie.
Het album Dvořák: Symphony No. 1 uitgevoerd door het Royal Scottish National Orchestra onder leiding van Neeme Järvi verscheen als cd in 1988. Dit orkest legt de kern van Dvořáks vroege orkestrale stijl prachtig bloot met een energieke en transparante interpretatie. De symfonie in c klein, bekend als "The Bells of Zlonice", behoort tot de klassieke muziektraditie van de vroege romantiek, waarin de invloeden van Beethoven en Mendelssohn nog duidelijk hoorbaar zijn. De uitvoering op deze cd kenmerkt zich door rijke orkestratie, dynamische contrasten en een voelbare affiniteit van de solisten en dirigent met de Boheemse muzikale taal. Antonín Dvořák, de componist, schreef deze symfonie in zijn twintiger jaren. Het werk is bijzonder omdat het lange tijd verloren werd gewaand en pas decennia na compositie zijn première beleefde. De interpretatie door Neeme Järvi en het Schotse orkest geeft de symfonie een energieke, heldere klank met oog voor detail en nuance, waardoor zowel de licht pastorale als de meer dramatische passages tot hun recht komen. Dit album is een aanzienlijke bijdrage aan de discografie van Dvořák en is een aantrekkelijke kennismaking met de romantische Boheemse symfonische traditie.