Bigshopper Veelgestelde Vragen

FAQ

Bigshopper is een vergelijkingssite en verkoopt zelf geen producten. Heb je een vraag over producten op Bigshopper? Neem dan contact op met de webshop die het product verkoopt. Dit kan eenvoudig door naar de website van de verkopende webshop te klikken.

Bigshopper levert zelf geen producten. Is je bestelde product nog niet aangekomen? Dan is het verstandig contact op te nemen met de desbetreffende verkoper. Weet je niet zeker bij welke webshop je het product hebt besteld? Controleer dan of je een bevestigingsmail hebt ontvangen van je bestelling. De afzender van deze mail is de verkoper van het product. Controleer ook of de bevestigingsmail niet in de map 'ongewenst' terecht is gekomen. Heb je geen bevestigingsmail gekregen? Kijk dan of er bij het bankafschrift van je bestelling een verkoper is benoemd. Ten slotte is het mogelijk om via Bigshopper opnieuw het product op te zoeken en opnieuw naar de desbetreffende verkoper te navigeren.

Bigshopper levert zelf geen producten, mocht het product niet bevallen of heb je een verkeerd product ontvangen is het raadzaam om contact op te nemen met de desbetreffende verkoper van het product. De verkoper staat vermeldt op de factuur die je hebt ontvangen. Op de website van de verkoper vind je ook de eventuele retourvoorwaarden die gelden voor je bestelling.

Bigshopper is een prijsvergelijker. Dit houdt in dat Bigshopper geen producten direct levert. Bent u op zoek naar de levertijd of andere informatie over een product, dan kunt u het beste doorklikken naar de leverancier naar keuze. Op die pagina vindt u wellicht de aanvullende informatie. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan rechtstreeks contact op met de aangesloten webwinkel om actuele voorraadgegevens van producten op te vragen.

Bigshopper is een vergelijkingswebsite, het is niet mogelijk om producten te kopen of bij Bigshopper een betaling te doen. Het is alleen mogelijk om bij de aangesloten webshops van Bigshopper te bestellen. Door op een productpagina door te klikken naar een aanbieder naar keuze, kan bij die webshop besteld worden. Elke webshop heeft verschillende betaalmethoden. Bigshopper heeft gekeken naar de meest gebruikte betaalmethoden in 2020. Daar is een overzicht te vinden van de meest populaire betaalmethoden in Nederland. iDeal komt daaruit naar voren als meest gebruikt. Bijna alle webshops in Nederland bieden iDeal als betaalmethode aan.

Mocht uw vraag niet beantwoord zijn op deze pagina of wilt u meer informatie, neem dan contact met ons op via de contactpagina. U kunt ons zowel telefonisch als per mail bereiken.

Het verkeer dat je als verkoper op Bigshopper ontvangt hangt af van meerdere factoren, zoals de merkbekendheid van je webshop en je producten, het zoekvolume naar je producten en het concurrentievolume op Bigshopper. Bigshopper is een eerlijke prijsvergelijker, wat betekent dat het goedkopere product altijd boven het duurdere product staat. Ook worden op verkoperspagina's en merkpagina's producten bovenaan getoond met de meeste verkopers. Hier hebben wij voor gekozen om het vergelijkingsproces van de consument zo soepel mogelijk te laten verlopen. Deze keuze betekent dat wij nooit op verzoek van een verkoper bepaalde producten boven andere producten plaatsen. Wil je als verkoper zeker weten dat je zo veel mogelijk verkeer krijgt vanuit Bigshopper? Zorg er dan voor dat je productfeed zo optimaal en uitgebreid mogelijk is ingericht.

Dat is niet mogelijk. Bigshopper werkt o.a. in Nederland in geen enkel geval met affiliate feeds om het model eerlijk en transparant te houden. Wij willen dat verkeer dat binnenkomt naar onze betalende klanten gaat en niet dat wij dat verkeer doorsturen naar concurrenten op basis van affiliate marketing. Dit gebeurt wel bij andere CSS Partners, maar doen wij niet. Alleen in landen waar te weinig klanten zijn aangesloten (bijv. nieuwe landen waarin Google Shopping in 2019 is gelanceerd, zoals Griekenland, Roemenië, Finland, etc.) wordt er gebruik gemaakt van enkele affiliate feeds om aan de eisen van het Google CSS Partner programma te voldoen (die eis houdt onder andere in dat in elk land minimaal 50 shops vergeleken worden). Indien er voldoende betalende klanten zijn in deze landen, zullen de affiliate feeds verwijderd worden. Voor landen zoals Nederland, Duitsland, België, etc. worden geen affiliate feeds ingezet.

Bij Bigshopper accepteren we meerdere betaalmethodes. Het is mogelijk om de factuur te betalen via iDeal, SEPA machtiging en Creditcard. Om te betalen kun je de betaallink gebruiken die vermeldt staat in de factuur. Er opent direct een aparte pagina waar de betaling kan worden voltooid.
Bij hoge uitzonderingen is een bankoverschrijving ook mogelijk, neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Het instellen van een automatische betaalmethode kan gedaan worden in het Bigshopper dashboard onder betaalmethode. Klik op de knop “Nieuwe toevoegen” om een SEPA machtiging af te geven of een creditcard in te stellen.

Let op: Het is niet mogelijk om bankoverschrijving te verwijderen. Mocht de machtiging of de kaart verlopen zal de standaard methode weer terugvallen op bankoverschrijving. Mocht dit gebeuren, ontvang je de factuur weer via de mail.

Als aangesloten webshop van Bigshopper is het mogelijk een keurmerk te plaatsen op uw eigen website. Er zijn 2 verschillende varianten die tonen dat u bent aangelosten bij Bigshopper. Er is een vierkante variant en een rechthoekige variant.Als u de overeenkomst heeft ondertekend en bent aangesloten, voldoet u aan de eisen om het logo te mogen gebruiken. Heeft u vragen over Bigshopper of wilt u klant worden? Neem dan contact met ons op.
Alle verschillende formaten en varianten staan op de Bigshopper keurmerk logo's pagina.

Bigshopper hanteert op dit moment voor nieuwe klanten een opzegtermijn van één volledige kalendermaand. Dat betekent dat als je bijvoorbeeld op 20 januari opzegt, het contract t/m eind februari loopt.

Mocht je terug willen switchen naar Google of naar een andere CSS, dan is dit mogelijk. Je hebt bij Bigshopper in de meeste gevallen een opzegtermijn van één kalendermaand. Dat betekent dat als je bijvoorbeeld op 20 januari opzegt, het contract t/m eind februari loopt. Het is vereist dat er vanuit de klant die de overeenkomst heeft getekend een schriftelijke bevestiging van de opzegging wordt gemaild naar [email protected].

Bij een opzegging terug naar Google CSS moet je rekening houden met de volgende zaken:

  • 14 dagen voor het einde van de overeenkomst vragen wij de switch terug naar Google CSS aan.
  • Beheerders van de Merchant Centers krijgen een melding en kunnen deze aanvraag goedkeuren.
  • Na goedkeuring wordt na 14 dagen de switch naar Google CSS voltooid.
  • Eventueel kunnen wij de switch naar Google CSS direct aanvragen. De facturatie zal hierbij wel doorlopen volgens het afgesproken opzegtermijn.
Stap je over naar een andere CSS, houd er dan rekening mee dan de andere CSS verantwoordelijk is voor het aanvragen van de switch. Let op, ook hier is het weer belangrijk dat je zelf de opzegging doorgeeft aan Bigshopper.

Bigshopper is continu in ontwikkeling. Dat betekent continu nieuwe mogelijkheden. Bigshopper maakt gebruik van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. De laatste ontwikkelingen worden bijgehouden op de ontwikkelingen pagina. Meer willen weten over de marktontwikkelingen? Bekijk ons artikel over het marktaandeel van Google CSS in Nederland.

Bigshopper is als prijsvergelijker beschikbaar voor iedereen met internet. Vanuit het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) is er veel bekend over doelgroepen die online winkelen en ook welke categorieën populair zijn. Op de pagina onderzoek evolutie online shoppers is een samenvatting van deze data te vinden. Tijdens de lockdown hebben wij gezien dat de vraag naar sportartikelen veranderde tijdens corona. Een groot deel van de consumenten gaat op zoek in Google naar producten en komt via de Google Shopping advertenties bij webshops terecht.

Het Google CSS programma (CSS staat voor Comparison Shopping Services) is in 2018 gestart. Google heeft in 2017 van de Europese Unie een recordboete van 2,42 miljard euro opgelegd gekregen. De reden: Google plaatst de resultaten van zijn eigen dienst Google Shopping bovenaan de zoekresultaten, ten nadele van concurrenten (andere prijsvergelijkers, zoals Bigshopper). Om nieuwe boetes te voorkomen, heeft Google een aanpassing aan Google Shopping moeten doorvoeren, zodat meer concurrentie toegelaten wordt. Deze aanpassing betekende de start van het Google CSS programma. Dit houdt in dat alleen prijsvergelijkers (zoals Bigshopper) die voldoen aan de eisen van Google, partner kunnen worden van het Google CSS programma. De Europese Commissie vereist dat Google Shopping op een onafhankelijke manier winstgevend is. Dat betekent dat aangesloten Google CSS Partners een voordeel van 20% marge hebben in de veiling van Google Shopping.

Google legt dit ook uit op https://support.google.com/merchants/answer/7558973?hl=nl (Google legt in dat artikel uit: “De Europese Commissie vereist dat Google Shopping op een onafhankelijke manier winstgevend is. Google Shopping doet dat momenteel door een vast margepercentage in te houden op elk bod dat verkopers doen voordat het op de veiling wordt ingediend. Deze marge wordt opgenomen in de CPC die de verkoper betaalt en wordt alleen in rekening gebracht wanneer een gebruiker op een van de advertenties van de verkoper klikt.”). Kortom: via Google CSS zelf gaat 20% van uw bieding binnen uw Google Shopping campagnes direct naar Google, slechts 80% van uw bieding gaat mee in de veiling. Sluit u zich aan bij Bigshopper CSS, dan gaat uw volledige bod mee in de veiling. U zou 25% bij moeten bieden via Google CSS om hetzelfde te bereiken (immers: als u 1 euro biedt, gaat via Google 80ct de veiling in, u moet dan 25% bijbieden om weer op 1 euro CPC uit te kunnen komen). Ook op https://shoppingsolutions.withgoogle.com/faq geeft Google bij de vraag "What is Google Shopping's pricing model?" uitleg over de marge die ingehouden wordt.

Google heeft in 2017 van de Europese Unie een recordboete van 2,42 miljard euro opgelegd gekregen. De reden: Google plaatst de resultaten van zijn eigen dienst Google Shopping bovenaan de zoekresultaten, ten nadele van concurrenten (andere prijsvergelijkers, zoals Bigshopper). Om nieuwe boetes te voorkomen, heeft Google een aanpassing aan Google Shopping moeten doorvoeren, zodat meer concurrentie toegelaten wordt. Deze aanpassing betekende de start van het Google CSS programma. Door de eisen van de Europese Unie moet Google een model aanbieden, waarbij andere prijsvergelijkers marge kunnen rekenen. Door die eis, is er nu een voordeel te behalen in Google Shopping indien u een prijsvergelijker bent. Door samen te werken met een CSS Partner zoals Bigshopper, kunt u gebruik maken van die voordelen. De eisen aan het CSS programma van Google zijn meerdere keren aangescherpt, de laatste keer in februari 2020 (zie ook nieuwe eisen 2020).

De Europese Unie heeft opgelegd aan Google dat er een eerlijk model moet komen, waarbij andere vergelijkers gebruik kunnen maken van Google Shopping, maar daarbij wel een acceptabele marge moeten kunnen behalen. Dit besluit volgt op een flinke boete die Google van de Europese Commissie heeft opgelegd gekregen. Een prijsvergelijker die zich aansluit bij het Google CSS Partnerprogramma heeft daardoor een voordeel van 20% marge in de veiling. Zie ook de uitleg van Google zelf hierover op: https://support.google.com/merchants/answer/7558973?hl=nl Google geeft aan: “De Europese Commissie vereist dat Google Shopping op een onafhankelijke manier winstgevend is. Google Shopping doet dat momenteel door een vast margepercentage in te houden op elk bod dat verkopers doen voordat het op de veiling wordt ingediend. Deze marge wordt opgenomen in de CPC die de verkoper betaalt en wordt alleen in rekening gebracht wanneer een gebruiker op een van de advertenties van de verkoper klikt.”

Maakt u gebruik van Google CSS, dan houdt Google de marge in op uw bod dat meegaat in de veiling. Biedt u 1 euro CPC, dan gaat dus maar 80ct de veiling in. Als u gebruik maakt van Bigshopper CSS, dan houden wij geen marge in, waardoor 100% de veiling in gaat. U profiteert dan direct van een 25% hoger bod in de veiling (immers: u zou 25% meer moeten bieden om van 80ct op 1 euro uit te komen). De marge is iets dat Google CSS direct inhoudt op uw biedingen, u ziet dit niet terug in uw account. U zult wel een verschil merken na de overstap: uw bod gaat dan volledig mee in de veiling (waardoor u dus meer biedt). U heeft dan 2 mogelijkheden: uw campagnes afbieden en daarmee geld besparen of profiteren van een betere zichtbaarheid en de biedingen gelijk laten staan.Ook op https://shoppingsolutions.withgoogle.com/faq geeft Google bij de vraag "What is Google Shopping's pricing model?" uitleg over de marge die ingehouden wordt.

Er zijn in Europa meerdere CSS Partners actief. Waarom kiezen voor Bigshopper CSS? De belangrijkste redenen:

  • Prijs: u betaalt een vast bedrag per maand. Geeft u meer dan 250 euro per maand uit aan Google Shopping? Dan loont het zich al om over te stappen naar Bigshopper CSS.
  • Bigshopper is één van de weinige Premium CSS Partners in Europa
  • 20% margevoordeel binnen Google Shopping
  • Bigshopper is actief in alle Europese landen waarvoor het CSS programma geldt
  • Kwaliteit: goede en snelle service
  • Ervaring en kennis: Bigshopper heeft veel ervaring met het switchen van accounts
  • Transparant: wij vertellen u alle details, vereisten van Google en geven eerlijk antwoord op al uw vragen
  • Support: zowel support vanuit Bigshopper als vanuit Google (omdat Bigshopper Premium CSS Partner is)
  • Geen verborgen kosten en geen CPC (cost per click) model
  • Bigshopper heeft een management waiver met Google ondertekend. Dit betekent dat Google contactpersonen toegang behouden tot de Google Ads accounts waaraan het Merchant Center is gekoppeld die gelinkt is aan het Bigshopper CSS.
  • Bigshopper voldoet aan de beleidseis van Google dat voor elk land/elke taal een vergelijker is opgezet én dat per land/taal een CSS MCA (Multi Client Account) aangevraagd én goedgekeurd is. Tevens hebben wij zelf een systeem opgezet (goedgekeurd door Google) waarmee gebruikers naar het juiste domein geredirect worden (bijv. als een Merchant Center dat meerdere landen target wordt gekoppeld aan één land)
  • Continuïteit en doorontwikkeling: door de maandelijkse fees wordt Bigshopper verder doorontwikkeld. Bigshopper heeft meerdere programmeurs in dienst en support medewerkers. Bigshopper is een platform met een hoge kwaliteit. Dit ziet u terug doordat bijvoorbeeld bij alle merken en categorieën in onze site teksten aanwezig zijn, die uitleg geven aan consumenten over de producten. Meer informatie over de laatste ontwikkelingen is te vinden op de ontwikkelingen pagina.
  • Bigshopper voldoet aan de verplichting (dit is zowel terug te vinden op de CSS partner pagina van Google als ook bevestigd vanuit Google per mail) dat alle producten die in de Google Shopping feed staan, ook terug te vinden zijn op de vergelijker Bigshopper
  • Het verkeer blijft toenemen op Bigshopper, voor alle uitkliks worden geen extra kosten in rekening gebracht!
  • Bigshopper.nl werkt niet met affiliate feeds, op de Bigshopper.nl vergelijker staan dus alleen aangesloten klanten met een feed.
  • Bigshopper zal geen gebruik/misbruik maken van de koppeling met uw Merchant Center, door bijvoorbeeld een eigen Google Ads account te koppelen aan uw Merchant Center en restverkeer in te kopen (dat tegen CPC tarieven doorverkocht wordt of dat voorzien wordt van affiliate links).
  • Bigshopper heeft al vele klanten succesvol aangesloten, dit is goed voor de vergelijkfunctie en continuïteit.
  • Bigshopper kan uw bestaande Merchant Center account linken aan het Bigshopper CSS, dat heeft als voordeel dat Bigshopper geen toegang heeft tot uw Merchant Center én dat u uw historie behoudt.
  • Bigshopper heeft geen toegang nodig tot uw Google Ads account.
  • Bigshopper heeft een opt-in geregeld, waardoor bij de overgang uw advertenties zichtbaar blijven op het Google Shopping tabblad, bij Google Shopping zoekpartners, maar ook binnen andere delen van Google Ads (zoals bijvoorbeeld remarketing).
  • Snelle switch: het is nu mogelijk om binnen 24 uur over te gaan van uw huidige CSS (bijv. Google CSS) naar Bigshopper.
  • Advertentieverkeer blijft u zelf inkopen en blijft zonder tussenkomst naar uw website gaan.
  • Snelle en accurate zoekfunctie binnen Bigshopper (mocht een consument op “Van Bigshopper” klikken binnen Google, dan laadt de Bigshopper site snel met relevante resultaten in de juiste taal en voor het juiste land).
  • Het aanbod op Bigshopper wordt meerdere keren per dag bijgewerkt. Ons algoritme wordt continu verbeterd, zodat zoveel mogelijk soortgelijke producten gebundeld worden weergegeven.
  • Indien een feed niet opgehaald kan worden, krijgen wij hier een melding van en zullen wij actie ondernemen, zodat de zichtbaarheid optimaal blijft.
  • Een opzegtermijn van slechts één kalendermaand.
  • Bigshopper zet met een zo hoog mogelijke zichtbaarheid (geen uitsluitingen) Comparison Listing Ads in. Dit zijn advertenties in Google die alleen ingezet kunnen worden door CSS Partners. Ondanks dat dit kosten met zich meebrengt voor Bigshopper, rekenen wij hiervoor geen additionele kosten. Deze zichtbaarheid zit inbegrepen in uw maandelijkse fee. Comparison Listing Ads kunnen alleen door CSS Partners ingezet worden.

Kortom: genoeg redenen om u direct aan te sluiten bij Bigshopper CSS.

Als uw Google Merchant Center gelinkt is aan Bigshopper en u bent volledig overgezet, maakt u direct gebruik van het margevoordeel in de veiling van 20%. Bigshopper heeft bij een account associatie switch (90% van de switches) geen inzicht in uw Merchant Center. Bigshopper heeft tevens nooit toegang nodig tot uw Google Ads account. Een voordeel van Bigshopper CSS is tevens dat wij nooit met uw producten gaan adverteren. U blijft zelf adverteren (en volledig zelf uw campagnes beheren). Het enige dat verandert, is dat u in uw account ziet dat u onderdeel bent van Bigshopper CSS. Uw advertenties blijven dus rechtstreeks naar uw website gaan (zonder dat verkeer eerst naar Bigshopper gaat). U merkt dus niets van de overgang, alleen dat er onder de advertenties “Van Bigshopper” staat, een link die wél naar Bigshopper verwijst (maar waar zowel Google als Bigshopper geen extra kosten voor rekent). Alleen als wij nieuwe accounts voor u aan moeten maken (die direct onder Bigshopper CSS vallen en niet vanuit u worden geswitched), hebben wij toegang tot die nieuw aangemaakte Google Merchant Centers (alsnog hebben wij geen toegang tot uw Google Ads account/data).

De keuze is aan u, maar via een CSS Partner zoals Bigshopper gaat het volledige bod dat u instelt in Google Ads binnen uw Shopping campagne mee in de veiling. Gebruikt u geen CSS Partner, dan houdt Google 20% marge in op uw bod en gaat slechts 80% van uw bieding mee in de veiling. Concurrenten die gebruik maken van een veiling, bieden daardoor automatisch 25% hoger dan dat u dat doet (immers: als u beide 50 cent zou bieden in de veiling, houdt Google binnen uw Merchant Center 20% in. Er gaat dan nog maar 40 cent de veiling in. U dient dan 25% bij te bieden om net als uw concurrent die wel gebruik maakt van een CSS Partner, weer 50 cent te bieden). Mocht u nauwelijks kosten maken in Google Ads, dan is het voordeel niet groot en heeft het wellicht geen nut om de overstap te maken. Geeft u zo’n 250 euro of meer uit aan uw Google Shopping, dan loont het zeker om de overstap naar een CSS Partner te maken.

Het eerste voordeel dat u heeft is het financiële voordeel van 20% marge in de veiling van Google Shopping. Dat betekent dat uw volledige bod in Google Ads binnen uw Google Shopping campagnes meegaat in de veiling. Stel u biedt 20 cent, dan gaat direct 20 cent de veiling in. Adverteert u op dit moment via Google CSS, dan gaat 80% de veiling in (in het voorbeeld is dat 16 cent). Bent u nu aangesloten bij Google CSS, dan zou u 25% meer moeten bieden om met hetzelfde bod mee te gaan in de veiling als een concurrent die wél is aangesloten bij een CSS Partner (zoals Bigshopper).

Voorheen (voor 2019) was er naast de marge ook nog sprake van een kickback (een percentage dat als advertentietegoed in uw account werd teruggestort). De kickback is per 1 januari 2019 komen te vervallen. Het margevoordeel van 20% is nog wel actief. Wij verwachten dat dit ook blijft, gezien de boete van de Europese Unie die Google gekregen heeft (waarbij Google te allen tijde een model moet aanbieden dat eerlijk concurrerend is ten opzichte van prijsvergelijkers zoals Bigshopper). Een ander voordeel is dat u altijd een vast bedrag per maand betaalt. Voor verkeer dat afkomstig is van Bigshopper betaalt u geen extra kosten (er is dus geen sprake van CPC tarieven). U mag uw gehele aanbod plaatsen op Bigshopper, ook als u slechts met een gedeelte van uw producten adverteert in Google Shopping. Hiermee kunt u uw zichtbaarheid vergroten. Bigshopper heeft meerdere partners (zie onze partnerpagina) die u kunnen helpen bij het aansluiten bij Bigshopper CSS. Uiteraard kunt u ook rechtstreeks contact opnemen indien u vragen heeft. Bigshopper is actief in meer dan 20 landen.

Mocht u in meerdere landen adverteren, heeft u slechts één partner nodig (Bigshopper), waarmee u gebruik kunt maken van de CSS voordelen in alle Europese landen. Bigshopper zorgt er tevens voor dat bij problemen u spoedig wordt geïnformeerd. Mocht er iets fout gaat met uw product feed, geeft ons systeem hiervan een melding. Deze wordt eerst door het team van Bigshopper gecheckt en mocht uw feed niet meer werken, nemen wij contact op. Voor een optimale zichtbaarheid in onze vergelijker adviseren wij u zoveel mogelijk data mee te geven (bij voorkeur in ieder geval merk, EAN, titel, prijs, URL, afbeeldingsURL). Opname op Bigshopper biedt verder nog vele andere mogelijkheden (u mag bijvoorbeeld een promotietekst aanleveren voor uw verkoperspagina op Bigshopper).

Op dit moment is het Google CSS programma alleen actief binnen Europa, gezien de boete die Google gehad heeft van de Europese Unie. Er zijn nu meer dan 20 landen waarin u het margevoordeel kunt krijgen via een CSS partner als Bigshopper. Het gaat om Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Polen, Tsjechië, Roemenië, Slowakije, Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden.

Het Google CSS programma geldt alleen voor de advertenties die op algemene pagina’s met zoekresultaten worden weergegeven. Indien een gebruiker naar het tabblad “Shopping” gaat in Google, dan is Bigshopper niet zichtbaar als CSS partner. Die kliks gaan ook niet via Bigshopper CSS, maar via Google CSS. Dat geldt overigens voor alle CSS Partners. Het marge voordeel heeft alleen betrekking op alle Shopping kliks vanaf de normale zoekresultatenpagina’s van Google (en niet van andere onderdelen waarvoor de Shopping feed gebruiker wordt, zoals remarketing en het Google Shopping tabblad). CSS Partners moeten elk CSS account voorzien van een bij Google aan te vragen opt-in, zodat advertenties van CSS Partners ook zichtbaar zijn op alle andere Google producten (zoals remarketing, het Google Shopping tabblad, etc.). Let hier goed op bij het switchen van uw account, dat de CSS Partner die u kiest deze opt-ins voor elk land heeft aangevraagd. Bigshopper heeft alle opt-ins in alle landen geactiveerd. Hieronder valt ook de opt-in dat uw Google account specialist toegang behoudt tot uw Google Ads account (standaard verliest uw contactpersoon deze toegang, omdat een CSS Partner gezien wordt als concurrent van Google, waardoor Google medewerkers geen inzicht meer mogen hebben in die accounts).

Het lijkt wellicht dat aangesloten webwinkels via Bigshopper adverteren maar dat is niet juist. U blijft volledig uw beheer houden van uw Google Merchant Center en uw Google Ads account. De klikkosten van Google Ads gaan dus ook nog gewoon via uw eigen account. Er verandert dus niets, alleen dat uw account gelinkt wordt aan Bigshopper CSS en dat er in plaats van “Van Google” onder uw advertenties na de switch “Van Bigshopper” onder komt te staan. Kliks op die link kosten niets (ook Google rekent u hiervoor geen kosten). Door te switchen profiteert u wel direct van 20% margevoordeel in Google Shopping.

Indien u één of meerdere contactpersonen van Google heeft toegewezen gekregen, behoudt u deze nadat u naar Bigshopper CSS switcht. Bigshopper heeft een opt-in document ondertekend, waarin wij toestemming geven dat Google toegang behoudt tot accounts die over gaan naar Bigshopper CSS. Let er op dat niet elke CSS dit geregeld heeft, waardoor het kan zijn dat u bij een andere CSS wellicht uw contactpersonen verliest. Vraag dit na bij de desbetreffende CSS. Bigshopper heeft dit wel geregeld voor alle landen.

Het kan zijn dat uw huidige contactpersoon bepaalde onderdelen (bijvoorbeeld beta’s) niet kan aanvragen, in dat geval kan dit via 2 vaste contactpersonen bij Google die Bigshopper toegewezen heeft gekregen.

Indien u gebruik maakt van een Google MCA (Multi Client Account) dan betekent dit dat u één Google Merchant Center account heeft, waar meerdere subaccounts onder vallen. Het is geen probleem om het gehele MCA van Google of een ander CSS over te zetten naar Bigshopper CSS. Het enige dat Google niet toestaat is dat het MCA onder een ander CSS valt dan de subaccounts. In dat geval worden de subaccounts die overgezet worden losgetrokken van het MCA. De oplossing is dan om het gehele MCA over te zetten naar Bigshopper. Let wel op dat bij meerdere accounts en landen de kosten van Bigshopper hoger worden.Stel dat een MCA aan één land gekoppeld wordt, dan zorgt Bigshopper ervoor dat als er meerdere landen getarget worden, de "Van Bigshopper" link naar het juiste land doorverwijst, zodat bezoekers de juiste taal/land-combinatie te zien krijgen.

Voor het switchen naar Bigshopper CSS hebben wij nooit toegang nodig tot uw Google Ads account en ook niet tot uw data. In de meeste gevallen (90% van de gevallen) kunnen wij uw account switchen middels een account associatie switch. Uw huidige Merchant Center wordt dan omgezet naar Bigshopper CSS. Bigshopper heeft dan geen toegang to uw account (ook niet tot uw Merchant Center). Belangrijk: Bigshopper werkt me veel partners, om te voorkomen dat wij data kunnen inzien van eventuele klanten of klanten van partners, hebben wij schriftelijk bij Google aangegeven dat wij geen toegang mogen hebben tot accounts en/of data! Let hier op bij het kiezen van een CSS Partner, mogelijk heeft niet elke CSS Partner dit aangegeven (en dan wel inzicht in uw data!). Indien er nieuwe accounts aangemaakt worden door Bigshopper (wij maken dan een account aan en het gaat niet om het switchen van een bestaand account), dan heeft Bigshopper toegang tot uw Merchant Center. Alleen de data die daar zichtbaar is, is dan voor ons toegankelijk. Mocht u dit niet willen, is het mogelijk om zelf nieuwe Google CSS accounts aan te maken en deze te switchen naar Bigshopper.

Bigshopper heeft een groot aantal voordelen ten opzichte van andere CSS Partners (zie ook de vraag: “Waarom Bigshopper CSS?”). Elke CSS Partner heeft een andere werkwijze en een ander business model. Vraag bij de desbetreffende CSS Partner na welk model zij hanteren en maak op basis daarvan een keuze.

Er zijn meerdere type CSS Partners. Allereerst is er de “Active CSS”, dit is een CSS die niet aan de strenge eisen van Google voldoet en daarom geen Google CSS Partner is. Ondersteuning bij deze “Active CSS”-en is minimaal. Daarnaast is er een CSS Partner: deze voldoet aan de minimale Partner eisen van Google: er is sprake van Google Ads gecertificeerde medewerkers (zowel Google Fundamentals als Google Shopping examen moet behaald zijn), er moeten minimaal 100 klanten gebruik maken van Google CSS en er zijn eisen met betrekking tot de prijsvergelijkingswebsite (minimaal 50 aangesloten klanten, specifieke vereisten qua zoekfunctie en filterfuncties, etc.). Een Google CSS Premium Partner voldoet aan nog strengere eisen en heeft minimaal 500 klanten aangesloten. Het gaat dan niet alleen om 500 klanten die zichtbaar zijn op de prijsvergelijkingswebsite, het gaat om 500 klanten die minimaal geswitched zijn binnen Google Shopping (met een Merchant Center switch). Bigshopper voldoet aan alle strenge eisen en is sinds augustus 2018 Premium Partner. Het voordeel van een Premium Partner ten opzichte van een normale Partner is dat er extra support is en dat Premium Partners ook voor specifieke workshops worden uitgenodigd. Mocht u de verschillen willen nalezen, dan kan dit op de Google CSS Partners pagina: https://comparisonshoppingpartners.withgoogle.com/

U kunt zich bij Bigshopper aansluiten met en zonder CSS voordelen. Maakt u gebruik van de CSS voordelen, dan switchen wij uw Google Merchant Center, zodat u direct gebruik kunt maken van het 20% margevoordeel. Wilt u zichtbaar worden op Bigshopper zonder CSS (dus zonder dat wij uw Google Merchant Center koppelen aan Bigshopper), dan is dat ook mogelijk. Voor de prijzen van Bigshopper kunt u contact met ons opnemen via de contactpagina. Het is belangrijk om te weten dat Bigshopper in geen gevallen een CPC (cost per click) model hanteert. U betaalt een vast bedrag per maand waarmee u het volledige voordeel behaalt. Als u gebruik maakt van Bigshopper CSS, betaalt u tevens geen kosten aan Google (en ook niet aan Bigshopper) als onder de advertentie op de link “Van Bigshopper” wordt geklikt.

Starten is eenvoudig. Neem contact op en wij sturen een opdrachtbevestiging. Als deze digitaal is ondertekend, maken wij een API connectie met je productfeed in Google Merchant Center (met daarin alle producten die wij kunnen inladen op Bigshopper). Tot slot hebben wij het Google Merchant Center ID nodig om de switch naar Bigshopper CSS door te voeren. Het Merchant Center ID kun je rechtsboven in het Google Merchant Center vinden. Dagelijks kunnen switches doorgevoerd worden. Het duurt dan gemiddeld maximaal 24 uur voordat u over bent gegaan naar Bigshopper CSS.

Wilt u alleen gebruik maken van Bigshopper zonder CSS, dan hebben we alleen een opdrachtbevestiging en een productfeed nodig.

De kosten van Bigshopper CSS zijn afhankelijk van een aantal factoren, waaronder het aantal landen waarin u adverteert. Neem contact op met Bigshopper om een voorstel op maat te ontvangen. U kunt contact opnemen door onderaan deze pagina op “Contact” te klikken en het formulier op die pagina in te vullen.

Aansluiten bij Bigshopper CSS is zeer eenvoudig. Wij switchen uw Merchant Center account van Google naar Bigshopper. Dat houdt in dat alles gelijk blijft, alleen onder de Google Shopping advertenties staat niet meer “Van Google”, maar “Van Bigshopper”. Elke dag kunnen switches worden uitgevoerd, binnen 24 uur wordt uw account overgezet naar Bigshopper. Switchen is zeer eenvoudig: u stuurt ons een zogenaamde “consent mail”, waarin u akkoord gaat met de switch van Google naar Bigshopper. U behoudt dan uw eigen account en bij een switch heeft Bigshopper geen inzage in uw Merchant Center. Bigshopper heeft in geen geval inzage in uw Google Ads account.

Er is een belangrijke uitzonderingen. Dat betreft TROAS, mocht u gebruik maken van campagnes met de biedstrategie TROAS, dan geldt bij elke switch (zowel van als naar een CSS) dat de leerperiode opnieuw start. Dit kan tijdelijk een negatief effect hebben op uw campagnes. In dat geval raden wij u aan te switchen in een voor u rustige periode.

Heeft u nu één Google Merchant Center met meerdere product feeds gericht op meerdere landen (bijvoorbeeld om dat u een .com domein heeft, waar u bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk target), dan kunnen wij eenvoudig uw Merchant Center switchen zonder dat u dit hoeft te splitsen naar land. Bigshopper heeft een uniek detectiesysteem ontwikkeld dat ervoor zorgt dat de gebruiker op de juiste landingspagina binnen Bigshopper terecht komt (in het juiste land) als onder de advertentie op "Van Bigshopper" wordt geklikt.

Bij Bigshopper vinden we het belangrijk dat de toegang tot het Merchant Center behouden blijft na het switchen naar Bigshopper CSS. Hierom gaan wij erg zorgvuldig te werk tijdens de overgang naar Bigshopper. Om te kunnen garanderen dat de toegang niet wordt verloren kan het zijn dat extra gebruikers (beheerders) moeten worden toegevoegd aan het Merchant Center. In hoeverre het nodig is om extra gebruikers toe te voegen, hangt af van het type Merchant Center dat je als verkoper gebruikt. Wij zullen dit tijdens de switch naar Bigshopper CSS altijd controleren en communiceren naar de klant, voordat de CSS switch wordt doorgevoerd.

Multi Client Account
Door middel van een Multi Client Account (MCA) is het mogelijk om voor meerdere accounts datafeeds in te dienen voor meerdere websitedomeinen. Elk sub-account van het MCA kan een aparte winkelnaam of unieke website-URL hebben. Het switchen van een Multi Client Account is volkomen veilig. Hier komen geen complicaties bij kijken.

Stand-alone account
Door middel van een Stand-alone account is het mogelijk om datafeeds in te dienen voor één websitedomein. Ook het switchen van een Stand-alone account is volkomen veilig. Hier komen geen complicaties bij kijken.

MCA sub-account
Dit is een sub-account van een Multi Client Account. Middels een sub-account is het mogelijk om datafeeds in te dienen voor één websitedomein. Sub-accounts vallen altijd onder een Multi Client Account. Bij het switchen van een sub-account is het belangrijk om te weten dat het sub-account zal worden los gemaakt van het huidige Multi Client Account en zal veranderen in een Stand-alone account. Na de switch zal er geen toegang meer zijn via het oude Multi Client Account, hierom is het belangrijk om altijd een beheerder toe te voegen aan het sub-account voordat je wilt switchen naar Bigshopper, zodat toegang altijd wordt behouden.

Wet je niet van welk type Merchant Center je gebruik maakt? Maak je dan geen zorgen, wij zullen dit altijd controleren voor de CSS switch wordt aangevraagd.

Om uw producten zichtbaar te krijgen op Bigshopper hebben wij een product feed nodig. Dit is een XML, CSV of TXT bestand waarin alle gegevens van al uw producten zijn opgenomen. Het is ook mogelijk om een Google Docs document aan te leveren met daarin uw producten. Daarbij is het belangrijk dat het Google Docs document openbaar toegankelijk is (en niet met een wachtwoord is beveiligd). Indien u gebruik maakt van Google Shopping, dan heeft u waarschijnlijk een feed geupload in het Google Merchant Center. Het is mogelijk om deze feed te gebruiken voor Bigshopper. Uiteraard kunt u ook een nieuwe feed maken en daarbij de bestemmingsURL’s voorzien van tagging (zodat u het verkeer vanaf Bigshopper kunt meten in bijvoorbeeld Google Analytics). In principe kan Bigshopper nagenoeg elke feed opbouw importeren, de voorkeur gaat uit naar een zo uitgebreid mogelijke feed die aan de Google Shopping feed specificaties voldoet (zie hiervoor https://support.google.com/merchants/answer/7052112?hl=nl). Heeft u geen feed? Geen probleem! Wij kunnen ook een directe koppeling met uw Merchant Center maken via onze API connectie. U heeft dan geen feed nodig en wij halen producten rechtstreeks op uit uw Merchant Center.

Bigshopper heeft een uitgebreid algoritme om soortgelijke producten te bundelen, om dit zo goed mogelijk te doen, adviseren wij om EAN op te nemen in de feed als variabele (binnen de Google Shopping feed heet deze variabele GTIN). Ook is het belangrijk dat “merk” als variabele wordt meegegeven. Een aantal variabelen zijn verplicht, het gaat daarbij om titel, prijs, afbeeldingsURL en bestemmingsURL.

Het is mogelijk om (bijvoorbeeld als er geen feed beschikbaar is) de producten in te laden via de Google Content API. Deze API koppeling haalt de producten vanuit het Google Merchant Center op en importeert deze dagelijks op Bigshopper. Om de koppeling te maken dient het Google Merchant Center toegang te krijgen tot een specifiek Bigshopper API mailadres (het exacte mailadres is op te vragen bij onze supportafdeling). In combinatie met het ID van het Merchant Center kunnen wij dan alle producten ophalen en zichtbaar maken op Bigshopper.

De te verwachten impact hangt van verschillende factoren af. Allereerst gaat na de switch 100% van uw bod in uw Google Shopping campagnes binnen Google Ads mee in de veiling. Dat is als u nog bij Google CSS zit slechts 80%. Met het behoud van uw bestaande biedingen, gaat er dus een 25% hogere bieding de veiling in.

Handmatige CPC
Met een handmatige CPC zijn er verschillende strategieën die je kunt handhaven. Afhankelijk van je aanpak kan een overstap naar Bigshopper CSS twee uitwerkingen hebben:
  • Je zet in op een hogere ROI van je campagnes door je biedingen met ongeveer 20% te verlagen. Dit zal leiden tot een daling van de gemiddelde CPC, terwijl het vertoningspercentage gelijk blijft. Deze aanpak is aan te raden voor webshops waarvoor de ROI leidend is.
  • Je gaat voor een hogere omzet van je campagnes en houdt je biedingen gelijk aan voorheen. Met deze aanpak zal de gemiddelde CPC gelijk blijven, terwijl het vertoningspercentage en het aantal clicks zal toenemen. Deze strategie is aan te bevelen voor partijen die meer volume willen maken en willen groeien.


In de praktijk zien we dat de meeste klanten kiezen voor het behoud van de bestaande biedingen, om een hoger vertoningsaandeel te bereiken. Let erop dat dit niet altijd positief uitpakt: heeft u zeer generieke campagnes, dan betekent een hoger vertoningsaandeel dat u vaker zichtbaar bent. Dat kan extra kosten met zich meebrengen en hoeft niet altijd direct voor meer omzet te zorgen. Houd uw campagnes daarom goed in de gaten en stuur bij waar nodig. In veel gevallen zien wij een hoger vertoningsaandeel, waardoor u beter zichtbaar bent en met dezelfde biedingen meer volume meepakt.

Smart bidding / Performance Max
Om controle te krijgen adviseren wij om de campagnes op te splitsen in een Performance Max campagne met alleen shopping producten en een Performance Max campagne met alle overige assets. Het is namelijk lastig / niet mogelijk om resultaten te meten als de budgetten worden gedeeld en de resultaten worden gecombineerd met tekstadvertenties, display, youtube etc.

Zodra de je de campagne hebt opgesplitst, kunnen er weer 2 methodes worden toegepast.
  • Je zet in op een hogere ROI van je campagnes door je budget met ongeveer 20% te verlagen. Dit zal leiden tot een daling van de gemiddelde CPC, terwijl het vertoningspercentage gelijk blijft. Deze aanpak is aan te raden voor webshops waarvoor de ROI leidend is.
  • Je gaat voor een hogere omzet van je campagnes en houdt je budget gelijk aan voorheen. Met deze aanpak zal de gemiddelde CPC gelijk blijven, terwijl het vertoningspercentage en het aantal clicks zal toenemen. Deze strategie is aan te bevelen voor partijen die meer volume willen maken en willen groeien.

Een veelgestelde vraag (met name van grote adverteerders) heeft betrekking op support vanuit Google bij een switch van Google CSS naar Bigshopper CSS. Bigshopper is Premium CSS en heeft daardoor support vanuit het Google CSS team voor topmerchants (en ook een dedicated support channel). Zie ook de officiële pagina van Google hierover en de verschillen tussen CSS Partners en CSS Premium Partners (zoals Bigshopper): https://comparisonshoppingpartners.withgoogle.com/become_a_partner/.

Bureaus en grote klanten krijgen vaak een dedicated account manager toegewezen vanuit Google. Voor bureaus zijn er contactpersonen, maar voor grote Google Ads account ook (de LCS (Large Customer Sales) ondersteuning). Officieel mag een Google support medewerker niet meer in een account van Google Ads én geen support meer geven zodra geswitcht wordt naar een CSS Partner. Bigshopper heeft een overeenkomst getekend met Google (de zogenaamde waiver overeenkomst), waarbij een Google CSS medewerker (de normale Google support) wél in het account van een niet-Google CSS mag.

De normale support via het helpcentrum (indien u problemen heeft) blijft gelijk of u nu bij Google CSS zit of bij een CSS Partner (zie ook https://support.google.com/google-ads/answer/7218750). De uitgebreide support (ondersteuning voor uw bureau, campagnes, maar ook bijv. het aanvragen van beta's) behoudt u ook en tevens kunt u ondersteuning vragen (via onze support) bij het Google CSS team. Bigshopper heeft 2 vaste Google CSS contactpersonen die klanten die onder Bigshopper CSS vallen kunnen ondersteunen. Deze support is ook beschikbaar voor bureaus die zich als partner aansluiten bij Bigshopper.

Voor de optimale support is het dus belangrijk dat het Google waiver document is ondertekend door de CSS Partner die u wilt gaan inzetten, dat er sprake is van een Premium CSS Partner (let op: niet alle CSS Partners zijn Premium CSS Partner) en let ook op de support die u ontvangt vanuit de CSS Partner zelf. Vanuit Bigshopper kunnen wij u helpen bij issues met uw Google Shopping campagnes, wij hebben meerdere support medewerkers die Google gecertificeerd zijn voor Shopping.

Bigshopper is een Self-Service CSS. Dit betekent dat Bigshopper geen Google Shopping campagnes aanmaakt en onderhoudt voor de aangesloten webshops. Bigshopper heeft ook geen toegang tot het Merchant Center en de Google Ads accounts. De samenwerking met Bigshopper zorgt ervoor dat de Google Shopping campagnes effectiever en efficiënter draaien. Voor het instellen van Google Shopping campagnes raden wij aan om contact op te nemen met één van onze 150 gecertificeerde Partners: https://bigshopper.nl/partners/

Bigshopper zet wel Google Comparison Listing Ads in. Dit zijn advertenties die alleen ingezet kunnen en mogen worden door vergelijkers. Daarbij streeft Bigshopper naar volledige zichtbaarheid. Deze zichtbaarheid zit inbegrepen in uw maandelijkse kosten. Meer informatie over Comparison Listing Ads is te vinden op https://support.google.com/google-ads/answer/9262823?hl=nl

Sinds 2022 is er een nieuw op doelen gebaseerd campagnetype waarmee prestatiegebaseerde adverteerders vanuit één campagne toegang hebben tot hun hele Google Ads-voorraad. Dit type campagne vormt een aanvulling op uw op zoekwoorden gebaseerde campagnes in het zoeknetwerk, zodat je meer conversies kunt genereren voor klanten via alle kanalen van Google, zoals YouTube, Display, Zoeken, Discover, Gmail en Maps.

Met Performance Max kun je prestaties verbeteren op basis van jouw opgegeven conversiedoelen, zodat je meer conversies en waarde genereert door de prestaties in realtime en voor verschillende kanalen te optimaliseren met behulp van Slim bieden. Maximale prestaties combineert de automatiseringstechnologieën van Google voor onder andere bieden, budgetoptimalisatie, doelgroepen, advertentiemateriaal en attributie. Ze worden allemaal ingezet op basis van jouw specifieke advertentiedoel (bijvoorbeeld een CPA- of ROAS-doel) en de bestanden voor advertentiemateriaal, doelgroepsignalen en optionele datafeeds die je opgeeft.

Meer lezen over Performance Max of het aanmaken van de campagnes? Lees hier meer.

Wij krijgen veel vragen of het CSS voordeel nog steeds geldt voor de Performance Max campagnes. In principe werkt dit hetzelfde als voorheen. Het margevoordeel blijft nog steeds geldig op het shopping budget, echter zie je niet waar Google het budget aan uitgeeft. Vanuit onze bronnen binnen Google horen wij dat Shopping-advertenties gemiddeld goed zijn voor ongeveer 80% van alle Google Ads klikken. Het voordeel zal dus voor de Shopping uitgaven nog steeds gelden.

Om controle te krijgen adviseren wij om de campagnes op te splitsen in een Performance Max campagne met alleen shopping producten en een Performance Max campagne met alle overige assets. Het is namelijk lastig / niet mogelijk om resultaten te meten als de budgetten worden gedeeld en de resultaten worden gecombineerd met tekstadvertenties, display, youtube etc.

Mocht je verder nog vragen hebben staan wij met gepast advies voor je klaar.

Comparison Listing Ads is een nieuw advertentieformaat van Google Ads, dat alleen ingezet kan worden door CSS Partners (prijsvergelijkers). Dit zijn advertenties die op een extra tabblad zichtbaar zijn naast de normale Google Shopping advertenties (zie voor een voorbeeld en meer uitleg: https://support.google.com/google-ads/answer/9262823?hl=nl). Omdat u deze advertenties niet zelf in kunt zetten, zet Bigshopper deze advertenties in. Wij streven naar een optimale zichtbaarheid. Dat betekent een hoog vertoningsaandeel én geen uitsluitingszoekwoorden. Deze betaalde zichtbaarheid brengt geen extra kosten voor u met zich mee, dit is inbegrepen in uw maandelijkse fee. Bigshopper zet Comparison Listing Ads in alle landen waar dit mogelijk is in voor een optimale dekking.

Het is inmiddels mogelijk om met het Bigshopper CSS account ook landen buiten de EU te targeten in het Bigshopper CSS Merchant Center. Bigshopper heeft hiervoor een opt-in ondertekend bij Google, wat dit mogelijk maakt (dit is dus niet bij alle CSS-en mogelijk). Wat heel belangrijk hierbij is: buiten Europa kan slechts één Merchant Center actief zijn. Stel dat er een Google CSS account is dat de Verenigde Staten target en de Verenigde Staten worden met hetzelfde domein ook getarget via het Bigshopper CSS Merchant Center, dan kan slechts één van beide advertenties weergeven. Dit is anders dan binnen Europa: daarbij kunnen zelfs meerder Bigshopper Merchant Centers aangemaakt worden én actief zijn voor één domein (ook binnen één land).

Stel je product plaatsing buiten Europa wordt afgekeurd, is dit eenvoudig op te lossen door middel van een CSS checker.

Hoe maak je een CSS Checker aan?
1. Maak een nieuw Google e-mailadres aan. Bijvoorbeeld [email protected]
2. Maak met dit e-mailadres een nieuw Google Merchant Center account aan.
3. Claim het domein in dit Google Merchant Center account. Je krijgt nu de melding dat slechts één domein geclaimed kan worden. Deze melding kan je negeren: de claim van jouw Bigshopper Merchant Center account blijft behouden.
4. Je hoeft hier geen producten in te laden, dit Merchant Center blijft dus leeg!

Waar vind ik de CSS instellingen in de CSS Checker?
Log in op je CSS Checker. Onder instellingen kan je naar "Configuratie van Shopping-advertenties” gaan. Vervolgens krijg je een aantal tabbladen te zien waaronder "Services voor prijsvergelijking". Hier kan je Bigshoper selecteren voor productplaatsting buiten Europa

Het is mogelijk om tegelijkertijd met meerdere CSS Partners te werken. Google geeft aan dat het altijd zal proberen slechts één keer eenzelfde product per zoekopdracht weer te geven van één adverteerder. Google geeft wel aan dat in zeldzame gevallen (waarbij Google niet kan zien dat het om hetzelfde product van dezelfde aanbieder gaat), er mogelijk 2x eenzelfde product van eenzelfde adverteerder via verschillende CSS Partners wordt vertoond. Google geeft tevens aan dat als meerdere CSS Partners ingezet worden, dit niet nadelig zal zijn voor de CPC, aangezien dezelfde adverteerder niet met zichzelf kan concurreren in de veiling. Wij adviseren om slechts één CSS Partner in te zetten. Er zijn verschillende CSS Partners die aanbieden om uw campagnes (soms performance based) in te zetten. Zij kopen dan in op dezelfde veiling als dat u doet, dus er onstaat concurrentie tussen beide: of u bent zichtbaar, of de CSS Partner die namens u adverteert. Ondanks dat dit de CPC niet opdrijft, zorgt het er wel voor dat het account met het hoogste bod zichtbaar is (alle overige factoren gelijk gelaten), waardoor u met uw eigen account niet meer volledig zichtbaar bent. Wij adviseren daarom om uw Google Ads in eigen beheer te houden en te kiezen voor één CSS Partner. Mocht u zelf met meerdere Merchant Centers willen adverteren, dan kan dit ook binnen Bigshopper. Wij kunnen voor één domeinnaam van uw webshop onbeperkt Google Merchant Center accounts aanmaken.

Elke CSS partner heeft de mogelijkheid om een domein te claimen/verifieren, ook als die CSS partner geen toestemming heeft gekregen van een webwinkel. Affiliates kunnen dus elke gewenste domeinnaam claimen en indien zij een feed hebben met producten, adverteren in Google Shopping. Bigshopper adverteert zelf niet in Google Shopping namens webwinkels en hanteert ook geen affiliate mogelijkheden/model (en adverteert tevens ook niet met affiliate links). Wij adviseren elke klant om naast het Bigshopper CSS merchant center, ook nog een Google CSS account actief te houden. Alleen in het Google CSS account is namelijk een dashboard zichtbaar met welke CSS-en de mogelijkheid hebben om te adverteren namens een webwinkel. Dit Google CSS account wordt dan niet gebruikt om mee te adverteren, maar alleen om affiliates en andere CSS partners die niet namens jou mogen adverteren, uit te schakelen. Het is belangrijk om te weten dat als je een Google CSS Merchant Center aanmaakt (en al bij een CSS partner zoals Bigshopper zit), je deze moet verifieren. Bij een niet-Google CSS (zoals Bigshopper) kun je nooit je verificatie en claim van je account kwijtraken. Dat lijkt wel zo, maar jouw Bigshopper CSS Merchant Center zal geclaimd blijven.

Ter verduidelijking hoe het werkt:
Het Bigshopper CSS merchant center account gebruik je om te adverteren in Google Shopping.
Het Google CSS merchant center account gebruik je om te controleren welke CSS’en adverteren namens jou.
In het Bigshopper CSS merchant center account kun je niet zien welke andere CSS’en er adverteren namens jou. Dat kan alleen via een Google CSS merchant center.
Je hebt dus altijd beide nodig. Bigshopper CSS voor adverteren. Google CSS voor het uitvinken van andere CSS’en.
Met een Bigshopper CSS merchant center account kan je alle domeinen claimen zonder een verificatie methode.
Bij een Google CSS GMC account dien je wel een verificatieproces te doorlopen om te claimen. Het Google CSS merchant center is in principe het account met de meeste rechten. Via dit account kan je kiezen welke CSS’en mogen adverteren voor een domein.

Hoe maak je een extra Google GMC account aan?
• Maak een nieuw Google e-mailadres aan. Bijvoorbeeld [email protected]
• Maak met dit e-mailadres een nieuw Google merchant center account aan op https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/.
• Claim het domein in dit Google merchant center. Je krijgt nu de melding dat slechts 1 domein geclaimed kan worden. Dat zou impliceren dat de claim van je bestaande Bigshopper CSS GMC account verloren gaat. Deze melding kan je echter negeren. Als het goed is blijft de claim van je Bigshopper CSS merchant center account behouden.
• In bepaalde gevallen moeten er ook andere stappen doorlopen worden (zoals het uploaden van de feed), maar dat blijkt in de praktijk niet voor alle accounts een voorwaarde. Controleer wel of dit nodig is.

Hoe verwijder je andere CSS’en?
Doorloop alle bovenstaande stappen om een extra Google Merchant Account aan te maken
Log in bij je CSS checker account (het nieuwe Google merchant center)
Klik op het gereedschapssymbool
Ga naar Configuratie van Shopping-advertenties
Ga naar het tabblad CSS
Schakel de ongewenste CSS’en uit

Het is mogelijk om als CSS partner voor elk willekeurig domein een Google Merchant Center aan te maken die ook geverifieerd én geclaimed is. Dit lijkt onwaarschijnlijk, maar dat is wel de praktijk. Dit kunnen alleen Google CSS Partners, u kunt dit niet zelf met een Google Merchant Center die niet gekoppeld is aan een CSS Partner. Dan kunt u slechts één keer een domeinnaam in een Google Merchant Center claimen en gebruiken. Bij CSS Partners werkt dit anders. Het kan dus zijn dat een CSS Partner namens u Google Shopping inzet zonder dat u dit weet. Daarom heeft Google een dashboard, waar u kunt zien welke CSS Partner uw domeinnaam heeft geclaimed en mogelijk met uw producten (bijvoorbeeld vanuit een affiliate programma) adverteert.

Als u dit wilt nagaan indien u geen gebruik maakt van een CSS Partner, kunt u inloggen in uw Merchant Center. Kies vervolgens voor “Shopping-advertenties” in het menu aan de linkerkant en selecteer vervolgens Configuratie. U ziet nu een dashboard met alle CSS'en die uw domeinnaam geclaimd hebben en mogelijk adverteren met uw producten. Indien u gebruik maakt van een CSS, bijvoorbeeld Bigshopper CSS, ziet u dit dashboard niet meer in uw Google Merchant Center. U kunt dan gratis een nieuw Google Merchant Center aanmaken (via Google CSS), waarbij u uw domeinnaam verifieert en claimt. Als u dit doet, verliest u niet uw claim van uw Merchant Center dat onder Bigshopper CSS valt (ondanks dat u wel een waarschuwing kunt krijgen). U kunt na het claimen in het Google CSS Merchant Center (dat verder niet actief hoeft te zijn) het dashboard zien met alle CSS Partners die mogelijk adverteren met uw producten.

Mocht u niet willen dat één of meerdere CSS Partners uw domein hebben geclaimed en mogelijk adverteren met uw producten, dan kunt u deze Partners uitschakelen via dit dashboard. Google geeft aan dat de verwerking van een afmelding tot 24 uur in beslag kan nemen.

Ja, dat kan. Als u gebruik maakt van Google CSS, kunt u meerdere accounts verifieren met uw domeinnaam, maar u kunt slechts één account op uw domeinnaam claimen. Dat houdt in dat met Google CSS u slechts één Merchant Center actief kunt gebruiken om advertenties mee te serveren. Met elk ander CSS, dus ook met Bigshopper CSS, werkt het anders. Elke domeinnaam kan door een Google CSS Partner te allen tijde geverifieerd én geclaimd worden. Sterker nog: het is mogelijk om meerdere Google Merchant Center accounts te claimen als CSS Partner voor één domein.

Let op: indien u affiliate marketing inzet, is het dus ook mogelijk voor affiliates in uw programma om uw domeinnaam te verifieren en te claimen. Als u dat niet wilt, geef dit dan aan in de voorwaarden van uw affiliate programma. Bigshopper adverteert in geen enkel land en in geen enkele situatie met affiliate feeds in het Merchant Center. Andere CSS Partners doen dit wel, let hier op. Als u met Google CSS werkt, kunt u zien welke CSS Partner uw domein geclaimd heeft en mogelijk met uw producten (al dan niet als affiliate) adverteert. Als u dit wilt nagaan, kunt u inloggen in uw Merchant Center. Kies vervolgens voor “Shopping-advertenties” in het menu aan de linkerkant en selecteer vervolgens Configuratie. U ziet nu een dashboard met alle CSS'en die uw domeinnaam geclaimd hebben en mogelijk adverteren met uw producten. Indien u gebruik maakt van een CSS, bijvoorbeeld Bigshopper CSS, ziet u dit dashboard niet meer in uw Google Merchant Center. U kunt dan gratis een nieuw Google Merchant Center aanmaken (via Google CSS), waarbij u uw domeinnaam verifieert en claimt. Als u dit doet, verliest u niet uw claim van uw Merchant Center dat onder Bigshopper CSS valt (ondanks dat u wel een waarschuwing kunt krijgen). U kunt na het claimen in het Google CSS Merchant Center (dat verder niet actief hoeft te zijn) het dashboard zien met alle CSS Partners die mogelijk adverteren met uw producten.

Binnen CSS Partners zoals Bigshopper, is een Merchant Center account automatisch geverifieerd en geclaimd. Anders dan via Google CSS, waarbij aangetoond moet worden dat jij eigenaar bent van een Merchant Center (middels verificatie). Het is echter niet mogelijk om de domeinnaam (die automatisch geclaimd en geverifieerd is) te wijzigen bij een CSS Partner, bijvoorbeeld indien er sprake is van een naamswijziging. Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op. Wij zorgen dat de juiste personen binnen Google de domeinnaam wijzigen om downtime van uw account te voorkomen. Dit geldt dus alleen als de gehele domeinnaam wijzigt qua naam.

Door over te stappen van Google CSS (of een ander CSS) naar Bigshopper CSS, verandert er niets aan het beleid van Google. Dat kan betekenen dat als u wilt adverteren met producten die niet aan de eisen van Google voldoen, dat deze producten worden afgekeurd. Het kan in sommige gevallen zelfs voorkomen dat uw volledige account wordt afgekeurd.

Mocht uw account of mochten specifieke producten afgekeurd zijn, kunt u contact opnemen met de helpdesk van Google indien u hierover vragen heeft. Zij zijn op werkdagen tot 17.00 uur bereikbaar op 0800-0202736 of via https://support.google.com/merchants/gethelp. Houd daarbij wel uw Google Ads ID en het Merchant Center ID bij de hand.

Mocht er geen duidelijk antwoord uit zijn gekomen of loop je vast met Google support dan kun je contact opnemen met Bigshopper. Wij hebben 2 vaste Google CSS contactpersonen die klanten die onder Bigshopper CSS vallen kunnen ondersteunen. Mocht dit voorkomen, stuur dan het Case-ID van de conversatie mee.

Gratis vermeldingen (voorheen ook wel Platforms van Google genoemd) is beschikbaar in alle landen in Europa waar Google Shopping actief is. De gratis vermeldingen houdt in dat producten in het Google Merchant Center mogelijk in aanmerking komen voor weergave in onbetaalde vermeldingen op Google-platforms (zoals het tabblad Google Shopping, Google Zoeken, Google Afbeeldingen, Google Maps en Google Lens). Het gaat dus om gratis vertoningen. Dit is sinds half oktober 2020 beschikbaar in Europa. Ondanks dat het gaat om gratis vertoningen, is het geen onderdeel van SEO (waar SEO ranking factoren een rol spelen).

In Europa is het gezien het Google CSS programma mogelijk dat er meerdere accounts zijn die adverteren voor één domein (namelijk middels meerdere CSS partners). Er ontstaat daardoor een conflict: de gratis vertoningen kunnen namelijk maar gekoppeld worden aan één Merchant Center. Google pakt automatisch het Merchant Center met de meeste producten. Ook als je eerder een sub account had dat bijvoorbeeld bij Google CSS zat, overzet naar Bigshopper blijft het huidige MCA bij Google CSS. Dit kan ook leiden tot conflicten.

De status van jouw aanmelding voor de Gratis vermeldingen kan je in het Google Merchant Center vinden. Hebben alle stappen een groen vinkje? Dan komen de producten in aanmerking voor gratis vertoningen en hoef je verder niks te doen. Doorloop alle nodige stappen tot er groene vinkjes staan. Ondervind je problemen of wil je meer weten? Lees dan vooral verder.

Tip: maak een CSS Checker aan

Elke CSS partner heeft de mogelijkheid om een domein te claimen/verifieren, ook als die CSS partner geen toestemming heeft gekregen van een webwinkel. CSS partners kunnen dus elke gewenste domeinnaam claimen en daarvoor adverteren in Google Shopping als zij over een feed beschikken.

Daarom adviseren wij om naast het Bigshopper CSS Merchant Center, ook nog een Google CSS account actief te houden. Dit noemen wij een CSS checker, want alleen in dit account kan je drie belangrijke instellingen zien:
1. Welke CSS-en de mogelijkheid hebben om te adverteren namens jouw webshop.
2. Welke CSS gebruikt wordt voor het programma Gratis vermeldingen.
3. Welke CSS gebruikt wordt voor het programma productplaatsing buiten Europa.

Hoe maak je een CSS Checker aan?
1. Maak een nieuw Google e-mailadres aan. Bijvoorbeeld [email protected]
2. Maak met dit e-mailadres een nieuw Google Merchant Center account aan.
3. Claim het domein in dit Google Merchant Center account. Je krijgt nu de melding dat slechts één domein geclaimed kan worden. Deze melding kan je negeren: de claim van jouw Bigshopper Merchant Center account blijft behouden.
4. Je hoeft hier geen producten in te laden, dit Merchant Center blijft dus leeg!

Waar vind ik de CSS instellingen in de CSS Checker?
Log in op je CSS Checker. Onder instellingen kan je naar "Configuratie van Shopping-advertenties” gaan. Vervolgens krijg je een aantal tabbladen te zien waaronder "Services voor prijsvergelijking". Hier krijg je een overzicht van CSS partijen die jouw domeinnaam geclaimed hebben. Wil je voorkomen dat andere CSS-en namens jou adverteren? Schakel deze dan uit. LET OP: zorg ervoor dat Bigshopper en Google altijd actief blijven. Ook kan je hier Bigshopper CSS selecteren voor Gratis vermeldingen..

Liever de handleiding lezen? Dat kan hier!

Veel voorkomende problemen
Bij veel Google Merchant Center accounts zijn de producten afgekeurd voor de gratis vermeldingen. Hierbij wordt altijd een reden gegeven en een aantal komen vaak voor, zoals:

CSS not selected for this destination
Dit probleem kan je oplossen door in je CSS Checker (zie hierboven) Bigshopper te selecteren voor Gratis vermeldingen. Ga naar instellingen > Configuratie van Shopping-advertenties en klik op het tabblad Services voor prijsvergelijking. Als je op Bigshopper klikt verschijnen rechts 3 bolletjes, hiermee open je een menu waarin je Bigshopper voor Platforms van Google kan selecteren (zie bovenstaande afbeelding). LET OP: zorg ervoor dat Bigshopper en Google Shopping altijd met een groen vinkje staan aangegeven!

Missing product data
Zorg dat je aan alle aanvullende voorwaarden voldoet en dat jouw feed volledig is. Je kan er in het Google helpcentrum meer over lezen.

Eén domeinnaam met meerdere Merchant Center accounts (gesplitst naar land)
Heb je één domeinnaam (bijvoorbeeld een .com domein) waarmee je meerdere landen bedient vanuit meerdere Google Merchant Center accounts? (per land voor hetzelfde domein één Merchant Center). Neem dan even contact met ons op, wij kunnen dan zorgen dat er in plaats van meerdere opties, nog maar één optie naar voren komt voor platforms van Google binnen uw account.

Check of je het juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt als je niet kunt inloggen op jouw Merchant Center-account. Als de gebruikersnaam en het wachtwoord kloppen, verwijder dan de cookies en cachegeheugen en probeer het Merchant Center opnieuw te openen. Sta ook SSL 2.0 en cookies toe en controleer of de cookies niet worden geblokkeerd door een automatisch configuratiescript of een proxy.

Bent je het wachtwoord vergeten? Volg dan deze stappen.

Neem contact op met Google als je geen toegang meer hebt of als je het e-mailadres waarmee je inlogt wilt wijzigen. Dat kan je namelijk niet zelf doen.

Meer weten? Bekijk dan hier het volledige artikel.

Google wil klanten een veilige en positieve beleving bieden. Daarom moeten verkopers voldoen aan het beleid voor Shopping-advertenties en aan alle toepasselijke wet- en regelgeving. Het is belangrijk dat je de inhoud hiervan kent en regelmatig doorneemt voor de gebieden waarin uw bedrijf actief is en voor alle andere gebieden waar Shopping-advertenties en gratis vermeldingen worden weergegeven. Google kan de weergave van content blokkeren wanneer deze in strijd is met de gegeven vereisten. In het geval van herhaalde of zeer ernstige overtredingen kan Google besluiten de weergave van al de Shopping-advertenties definitief te beëindigen.

Hier vind je de voorwaarden waaraan je moet voldoen als je wilt adverteren in het Google Shopping netwerk.

Verboden content
Verboden praktijken
Beperkte content
Door over te stappen van Google CSS (of een ander CSS) naar Bigshopper CSS, verandert er niets aan het beleid van Google. Dat kan betekenen dat als u wilt adverteren met producten die niet aan de eisen van Google voldoen, dat deze producten worden afgekeurd. Het kan in sommige gevallen zelfs voorkomen dat uw volledige account wordt afgekeurd.

Mocht uw account of mochten specifieke producten afgekeurd zijn, kunt u contact opnemen met de helpdesk van Google indien u hierover vragen heeft. Zij zijn op werkdagen tot 17.00 uur bereikbaar op 0800-0202736 of via https://support.google.com/merchants/gethelp. Houd daarbij wel uw Google Ads ID en het Merchant Center ID bij de hand.

Zodra er een aanpassing is gedaan kan er een "Review" worden aangevraagd bij het beleidsteam. Let op: Dit kan tot 7 werkdagen duren.

Het beleidsteam is een aparte entiteit binnen Google, daarom is het voor onze accountmanagers lastig om aanvullende informatie te kunnen verschaffen om deze problemen sneller op te lossen. Wij vragen hier om je begrip en geduld.

Het kan zijn dat Google Support of je huidige contactpersoon bij Google bepaalde onderdelen niet kan aanvragen, in dat geval kan dit via 2 de vaste contactpersonen bij Google die Bigshopper toegewezen heeft gekregen.

Als je bij een CSS zoals Bigshopper bent aangesloten dien je de "Branded" keywords die je kunt uitsluiten door te geven aan je CSS.

Dit kan gemakkelijk door het volgende template te gebruiken. Zodra je het bestand hebt geopend, druk je op "Bestand" en daarna op "Downloaden als (xlsx.) bestand".

Heb je het Excel bestand volledig ingevuld? Dan kun je het verzoek mailen naar [email protected]

Let op: Voeg maximaal 30 campagnes toe aan uw aanvraag. Wil je dat er meer dan 30 campagnes worden toegevoegd? Maak dan een nieuw verzoek aan met het overschot. Gebruik dit bestand alleen voor merkveiligheid, gelieve niet te gebruiken om honderden negatieve zoekwoorden toe te voegen aan SSC of pMax campagnes.

Bij Bigshopper bieden bij voor alle Premium CSS klanten een gratis Uptime Robot Service aan. Deze robot controleert elke 1 minuut je website en scant deze op fouten en downtime. Ook is het mogelijk om een melding in te stellen wanneer je SSL certificaat verloopt.

Wil je deze tool graag activeren? Log dan in op het Bigshopper dashboard. Je kunt de tool vinden onder het menu van je website.

Google heeft een nieuwe tool geïntroduceerd die wij als CSS Partner mogen aanbieden aan onze klanten, namelijk de Feed Translation Service. Deze automatische vertaler is speciaal ontworpen voor Google Shopping en creëert vertalingen die aansluiten bij Shopping feeds. De eerste testresultaten laten een stijging zien van 20% in kliks en weergaven in vergelijking met overige vertalingsprogramma's (bijvoorbeeld Google Translate).

De tool kan onder andere gebruikt worden voor:
  1. Het ontdekken van nieuwe markten.
  2. Het uitbreiden van een huidige markt middels een nieuwe taal.
  3. Het verbeteren van een huidige vertaling.
Op het moment is de tool nog een bètaversie. Dit betekent dat alleen vanuit het Engels naar het Duits, Frans en Spaans kan worden vertaald. Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van de tool. Wel is er een criterium: het Merchant Center (waar de feed zich in bevindt) dient per maand meer dan 10.000 kliks te krijgen op betaalde advertenties.

Voldoe je aan de criteria en wil de Feed Translation Service proberen? Neem dan contact op via [email protected]

De Price Monitoring Tool maakt prijzen van concurrenten in Google Shopping inzichtelijk. Vergelijk op een overzichtelijke manier jouw prijzen met je directe concurrenten. Maak gebruik van actuele Google Shopping data van concurrenten, merken en categorieën om jouw optimale productprijs te bepalen. Onze spider (software om data te vergaren) haalt prijzen uit Google Shopping en deze worden gepresenteerd in een overzichtelijk en bewerkelijk overzicht.

Enkele interessante functionaliteiten van de Price Monitoring Tool:

  • Welke concurrenten verkopen dezelfde producten als jij? Denk hierbij aan een totaaloverzicht, maar ook een overzicht per merk of categorie.
  • Prijsverdeling en inzicht in specifieke producten ten opzichte van een concurrent. Is het product goedkoper, gelijk of duurder?
  • Rapporten maken op basis van filters. Deze kun je koppelen aan een abonnement, zodat ook slechts een deel van de producten geanalyseerd kunnen worden. Eventueel kun je ook een lager abonnement afsluiten.
  • Voor welke view kun je exports maken in CSV, XLSC, JSON-LD en XML. Hierbij zijn JSON-LD en XML ook zonder inlog toegankelijk.
  • Analyse op basis van product, merk, categorie en/of concurrentieniveau.
  • Indelingen van producten op basis van prijsconcurrentie. Goedkoopste product, goedkoopste samen met andere aanbieders, duurste, geen concurrentie, etc.
  • Maak een export die geschikt is voor Google Ads. Hiermee kun je campagnes opsplitsen op basis van prijspropositie.
  • Inzicht in prijzen inclusief én exclusief verzendkosten.
  • Inzicht in prijsverschillen ten opzichte van de goedkoopste aanbieder.
  • Maak het prijsverschil ten opzichte van de op één na goedkoopste en jij inzichtelijk. Bij een groot verschil kun je je prijs verhogen om zodoende je marge te verbeteren!
  • Maak een export van jouw prijs en de prijzen van één of meerdere concurrenten.
  • Brand monitoring: analyseer één merk en houd bij welke concurrenten goedkoper zijn, gelijk zijn, of duurder zijn.


De Price Monitoring Tool is beschikbaar voor iedereen die ten minste het basispakket van Bigshopper afneemt. Het basispakket omvat productopname of productopname in combinatie met het Comparison Shopping Service (CSS) programma.

Door middel van deze video laten we zien hoe je een nieuw rapport aanmaakt in de Bigshopper Price Monitoring Tool.

Het maken van een additionele feed die ook buiten het Bigshopper dashboard beschikbaar is kan via “Rapporten”. In dit tabblad kan een rapport gemaakt worden. Nadat het rapport is samengesteld, kan de feed URL gegenereerd worden door op “Export” te klikken. Klik daarna op JSON-LD of XML. De feed URL opent dan in een nieuw venster. De URL zal gelijk blijven en de feed zal automatisch bijgewerkt worden als er nieuwe data beschikbaar is.

De Price Monitoring Tool kent enkele voorwaarden:

  • Je dient een werkende feed aan te leveren. Hier ben je zelf verantwoordelijk voor. Met een niet-werkende feed is de tool niet in staat adequate data te achterhalen.
  • Je kunt zelf een pakket samenstellen in het Bigshopper Dashboard met een bijbehorende prijs. Je zult nooit meer betalen dan de geselecteerde pakketprijs.
  • Wil je graag een ander pakket selecteren? Wijzigingen ten aanzien van je pakket kun je gemakkelijk zelf aanbrengen in het Dashboard. Het abonnement verhogen kan op elk gewenst moment. Een verhoging wordt naar rato van het aantal dagen toegepast. Het abonnement verlagen is daarentegen mogelijk per eerste dag van de nieuwe maand.
  • Je kunt bij pakketten tot 5.000 producten maximaal 20% meer producten per dag ophalen dan je pakket toestaat.
  • Een pakket behelst een identieke land/domein-combinatie. Voor elk specifiek domein of elk specifiek land dient een eigen pakket afgenomen te worden. Het is niet mogelijk om één pakket af te nemen voor meerdere domeinen/landen.
  • De prijzen uit Google Shopping worden door ons één keer per dag gespiderd. De exacte tijd kun je in het productoverzicht bij het specifieke product vinden.
  • De betrouwbaarheid van de data uit Google Shopping kan niet 100% gegarandeerd worden doordat wij afhankelijk zijn van crawls van Google Shopping. Google past regelmatig haar layout aan, waardoor (tijdelijke) crawlfouten kunnen optreden. Tevens is de data die Google toont niet altijd 100% correct. Houd hier rekening mee.
  • Credits zijn niet overdraagbaar naar een volgende maand én kunnen alleen in de maand waarop ze zijn afgenomen gebruikt worden. Voor élke maand geldt dat het aantal credits gelijk is aan het aantal producten in het afgenomen pakket, vermenigvuldigd met 31.
  • De tool kent een opzegtermijn van één volledige kalendermaand. Als je bijvoorbeeld op 25 januari opzegt, loopt het abonnement tot eind januari.
  • Het is niet mogelijk om ná een opzegging het pakket nog voor de laatste maand te verlagen. Het is tevens niet mogelijk om een pakket te verlagen en daarna op te zeggen, de verlaging van het pakket wordt hiermee ongedaan gemaakt.
  • Per nieuwe aanmelding gelden nieuwe aansluitkosten. Neem je de tool af, zeg je op, maar neem je de tool later weer opnieuw af? Dan gelden er opnieuw aansluitkosten.

Bent u ZZP-er, online marketing bureau, webbouwer of andere organisatie die meerdere klanten onder wil brengen bij Bigshopper CSS, dan werken wij met een partnermodel. Bekijk ook onze partnerpagina voor meer informatie en aangesloten partners. Mocht u interesse hebben, adviseren wij u om contact op te nemen met ons Bigshopper support team (dit kan via de partnerpagina, maar ook via de contactpagina).

Als partner van Bigshopper (zie voor een overzicht van al onze partners op de partnerpagina) is het mogelijk een partnerlogo te plaatsen op uw eigen website. Er zijn 2 verschillende partnerlogo's beschikbaar in verschillende formaten. Als u de partnerovereenkomst heeft ondertekend en de eerste klant heeft aangesloten, voldoet u aan de eisen om het partnerlogo te mogen gebruiken. Heeft u vragen over het Bigshopper Partnerprogramma of wilt u Partner worden? Neem dan contact met ons op.
Bekijk de verschillende formaten op de Bigshopper Certified Partner Logo pagina.