3M prijzen vergelijken

Het Amerikaanse merk 3M ken je wellicht van de gele Post-it notitieblokjes. We hebben het hier echter over een wereldwijd opererend technologieconcern met een jaaromzet van tientallen miljarden dollars. Het bedrijf maakt producten voor zowel de zakelijke markt als voor consumenten. Het enorme scala aan artikelen varieert van kantoorbenodigdheden tot geavanceerde elektronica voor computersystemen, van gehoorbeschermers tot schoonmaakproducten en van laptoptassen tot componenten voor medische apparatuur in ziekenhuizen. De multinational is ook eigenaar van de merken Scotch, Nexcare en Scotch-Brite. Vergelijken we het bedrijf met andere grote Amerikaanse concerns, dan valt op dat 3M al vroeg inzag dat diversiteit en duurzaamheid als onderdeel van de bedrijfsstrategie bijdragen aan een goede reputatie en betere prestaties van werknemers en het bedrijf als geheel. Onderzoek en ontwikkeling zijn voor een fabrikant als 3M zeer belangrijk. Door steeds weer nieuwe en innovatieve producten op de markt te brengen behoudt het bedrijf zijn vooraanstaande positie.
Lees meer
2.241 Resultaten (1 tot 24)

De geschiedenis van de M, M & M Company

In 1902 begonnen vijf zakenmannen uit de Amerikaanse staat Minnesota een mijnbouwbedrijfje en noemden het de Minnesota Mining & Manufacturing Company. Ze richtten zich op de winning van het mineraal korund, een harde steensoort die gebruikt wordt bij de productie van schuurpapier. Al snel besloot het bedrijf in een eigen fabriek schuurpapier te gaan maken. Het productaanbod werd uitgebreid met diverse soorten tape, die onder de nieuwe merknaam Scotch op de markt werden gebracht. Door goede contacten bij grote industriële bedrijven kon 3M steeds snel inspelen op de vraag naar nieuwe producten, bijvoorbeeld waterbestendig schuurpapier voor de bouw en geluiddempende materialen voor de auto-industrie. In de jaren na de Tweede Wereldoorlog steeg de industriële productie in Amerika tot ongekende hoogte en breidde 3M sterk uit om aan de enorme vraag te kunnen voldoen. In vergelijk met de concurrentie bleek de geleverde kwaliteit zo goed dat het bedrijf de ene na de andere prestigieuze award kreeg, waaronder die voor ‘een van de beste vijf bedrijven van Amerika’. Vanaf de jaren 70 maakte het concern furore met cassettebandjes en videobanden.

Het toevallige succes van 3M’s Post-it

In 1968 mislukte bij 3M een test van superlijm. Het plaksel kleefde goed maar je kon de twee gelijmde delen gemakkelijk weer lostrekken. Het zou nog ruim tien jaar duren tot de ontwikkelingsafdeling dit ‘mislukte’ product op een geel stukje papier besloot aan te brengen. De Post-it was geboren en zou, in vele varianten, uitgroeien tot een van de grootste successen ooit voor het bedrijf.