Boho Cosmetics prijzen vergelijken

BoHo Cosmetics, green and glamorous

BoHo Cosmetics ontstond uit het samenwerken van Vincent Honnart, voormalig werkzaam in de farmaceutische industrie, met Christèle Bombana, uit de sferen van de multinational L'Oréal. Zij besloten hun vaardigheden te combineren en samen een kleurrijke make-uplijn te creëren op volledig natuurlijke basis.
Lees meer
67 Resultaten (1 tot 24)

BoHo naam

De naam BoHo is een afkorting van “Bohemian Homeless” en verwijst naar de oorspronkelijke Bohemiens, inwoners van centraal Europa. Sinds 2005 verschijnt de stijl geïnspireerd door Boheemse en hippie-invloeden in verschillende facetten van de modebranche.

Het uitgangspunt van de twee Franse professionals was het ontwikkelen van een cosmeticalijn op basis van pure, natuurlijke ingrediënten die voor iedereen betaalbaar en dus toegankelijk moest zijn met een niet te vergelijken uniekheid. Zij wilden een einde maken aan het idee dat Eco-producten kostbaar moeten zijn zonder concessies te doen aan de kwaliteit hun creaties.

BoHo inspiratie

Voor de kleuren liet het team van BoHo Cosmetics zich inspireren door deze Bohemian stijl: de vele nuances zijn sterk gepigmenteerd, hebben een geweldige textuur en blijven ook milieuvriendelijk.

In vergelijk met andere bedrijven is BoHo Cosmetics daadwerkelijk lid van “ For The Planet”, en maakt een verschil in de wereld door 1% van hun jaarlijkse inkomsten aan fondsen te geven die milieuprojecten ondersteunen. Door een Boho product aan te schaffen draag je op een ecologische manier je steentje bij aan duurzaamheid.

BoHo Cosmetics is ook gecertificeerd door de grootste Franse dierenbeschermingsorganisatie, “One Voice”. Deze organisatie bevestigt dat de producten van BoHo Cosmetics niet op dieren zijn getest.

Milieuvriendelijke verpakking

Ook aan de verpakkingen worden milieuvriendelijke eisen gesteld; ze zijn zonder uitzondering recyclebaar en gemaakt van gerecycled karton en plastic. Hiermee bewijst het Franse bedrijf wederom trouw aan hun toewijding van het gebruik van organische materialen en het respect voor het milieu. Tegelijkertijd worden de frisheid van de stijl en de identiteit in het oog behouden.

Cosmetica bestaat al zo'n 7000 jaar. In vergelijk met nu gebruikten mensen indertijd ingrediënten uit de natuur om hun gezichten er mooier uit te laten zien.

Velen van ons gebruiken regelmatig of dagelijks make-up. Het gebruik van make-up is een expressie van ons zelf. Het geeft ons meer zelfvertrouwen en het is een reflectie van onze innerlijke, werkelijke kleuren, waarden. Mensen die voor BoHo Cosmetics kiezen, geven de voorkeur aan een glamoureuze uitstraling, maar wel groen!

Onze huid is echter het grootste orgaan van het menselijk lichaam. Het is absoluut zinvol om hier erg zorgvuldig mee om te gaan. Het is belangrijk om de inhoud van producten te vergelijken en juist die producten te kopen die duurzaam en dus onschadelijk voor ons zijn.