Old Spice prijzen vergelijken

Old Spice gaat voor nieuwe generatie mannen

Old Spice staat voor de geur die mannen zich de hele dag door zelfverzekerd laat voelen. En dat al generaties lang. Grote kans dat jouw vader en opa al de stoere mannen deodorant of aftershave gebruikten. Met nieuwe geuren richt het merk zich op jongere mannen. Toch startte dit ultieme mannenmerk ooit met een parfum voor vrouwen.
Lees meer
36 Resultaten (1 tot 24)

Oprichting

William Lightfoot Schultz kwam oorspronkelijk uit een Quaker familie in Springfield-Ohio. Na wat omzwervingen in andere branches richtte hij in 1934 ondanks het slechte economische klimaat de Shulton Company op. Drie jaar later werd een damesparfum ontwikkeld dat de naam 'Early American Old Spice' kreeg. In 1938 produceerde de Shulton Compony scheerzeep en aftershave voor heren. Op de producten die gemaakt werden stonden ruim tien verschillende koloniale zeilschepen. Zij werden het handelsmerk voor Old Spice. In 1990 kocht Procter & Gamble het merk. In 1992 werden de driemasters door een gewoon zeiljacht vervangen.

Nieuwe producten en retro

Procter & Gamble bracht nieuwe producten met nieuwe geuren op de markt zoals deodorants en verschillende douche gels. Begin 2008 kwam een retro collectie uit in plastic flesjes. Deze was te vergelijken met de originele geur en werd 'Classic Scent' genoemd. De producten zijn in drie lijnen verdeeld met High Endurance als basis, Classic die te vergelijken is met de originele geur en Red Zone. Dit is een geurlijn in de wat hogere prijsklasse. Vergelijk de verschillende geuren en prijzen en je zult vanzelf ontdekken welke het best bij jou past.

Hilarisch

Old Spice is een begrip en bijna niet weg te denken uit de verschillende geurlijnen die voor mannen te koop zijn. Als je een vergelijk maakt met andere merken dan haal je Old Spice Classic er zo uit, al is het alleen maar omdat je vader of grootvader deze heel waarschijnlijk gebruikte. Sinds Old Spice in 2010 begonnen is met hilarische reclamecampagnes via het internet is het merk helemaal in ieders geheugen gegrift. Wie kent niet het reclamefilmpjes waarin de acteur altijd zegt: ''Smell like a man'' en eindigt op een paard met een flesje Old Spice in zijn hand. De filmpjes werden destijds miljoenen keren bekeken. Tegenwoordig zijn ze ook op televisie te zien. Met de virale reclamecampagnes en de nieuwe geuren wil het bedrijf een jongere doelgroep aantrekken. En dat lijkt te lukken, het merk Old Spice heeft een vaste plaats veroverd in de geurenwereld voor mannen. Echte mannen, volgens Old Spice.