Swarovski prijzen vergelijken

Daniel Swarovski werd geboren in Noord-Bohemen, de tegenwoordige Tsjechische Republiek, vlakbij Polen. Zijn vader was een glassnijder en eigenaar van een kleine glasfabriek. Het was daar dat hij een stage volgde en zich bekwaamde in de kunst van het glassnijden. In 1892 patenteerde hij een elektrische snijmachine die de productie van kristalglas mogelijk maakte.
Lees meer
2.292 Resultaten (1 tot 24)

Swarovski geschiedenis

In 1895 richtte hij samen met financier Armand Kosman en Franz Weis het bedrijf Swarovski op. De door Daniel gepatenteerde productie van kristalglas ging gepaard met energie-intensieve maalprocessen. Zij richtten daarom een fabriek op voor kristalsnijden in Wattens, Tirol (Oostenrijk), zodat zij konden profiteren van de lokale hydro-elektriciteit. Swarovski's visie was om "een diamant voor iedereen" te creëren door kristallen betaalbaar te maken.

Vandaag de dag is Swarovski Crystal Business één van de meest bruisende bedrijven op het gebied van productie van loodglas met een wereldwijd netwerk van winkels waarvan het hoofdkantoor zich nog steeds in Wattens, Oostenrijk bevindt.

Swarovski focusgebieden

Het bedrijf is opgesplitst in drie belangrijke industriegebieden: de Swarovski Crystal Business, die voornamelijk loodglas sieraden (kristallen sieraden) en accessoires produceert; Swarovski Optik, die optische instrumenten produceert, zoals telescopen, telescopische vizieren voor geweren en verrekijkers; en Tyrolit, een fabrikant en leverancier van slijp- en polijstgereedschappen voor de kristalindustrie.

Nadja Swarovski kwam in 1995 bij het familiebedrijf, 100 jaar nadat het was opgericht door haar betovergrootvader Daniel. Zij is het eerste vrouwelijke lid van de raad van bestuur en leidt de wereldwijde merkstrategie en communicatie van het bedrijf.

Swavorski-kristallen

Swavorski-kristallen zijn niet te vergelijken met kristallen die in de natuur voorkomen. Het zijn eigenlijk loodglaskristallen gemaakt met kwarts, zand en mineralen door middel van een gepatenteerd productieproces.

Swavorski doelgroep

Zowel op als naast de rode loper toont de high society de een immense impact van het kristallenbedrijf op de filmindustrie. Wie wil stralen en glanzen draagt Swarovski op kleding en accessoires. Glamoureuze, opvallende nagels met oogverblindende schitteringen en met briljanten gedecoreerde auto’s kennen hun vergelijk niet met andere verfraaiing. Speciale effecten toveren op het filmdoek een veranderend kleurenprisma met behulp magisch reflecterende steentjes.

We vinden de kristallen in huiskamers, het inspireert de haute couture, het personaliseert onze reisartikelen, telefoonhoezen en kado-artikelen. Geen jurk is te vergelijken met die van de mooiste bruid als het niet bezet is met deze fonkelende kristallen.

Je kiest voor Swarovski kristal als je weet dat er geen vergelijk is met andere sieraden of producten van glas, omdat er gebruik wordt gemaakt van materialen van de hoogste kwaliteit en een gecompliceerd proces om de kristallen hun betoverende reflecties van honderden identieke, fascinerende facetten te geven.